"FOXLEAKS: Fox Boss Ordered Staff To Cast Doubt on Climate Science"

In the midst of global climate change talks last December, a top Fox News official sent an email questioning the "veracity of climate change data" and ordering the network's journalists to "refrain from asserting that the planet has warmed (or cooled) in any given period without IMMEDIATELY pointing out that such theories are based upon data that critics have called into question."

The directive, sent by Fox News Washington managing editor Bill Sammon, was issued less than 15 minutes after Fox correspondent Wendell Goler accurately reported on-air that the United Nations' World Meteorological Organization announced that 2000-2009 was "on track to be the warmest [decade] on record."

Ben Dimiero reports with Jocelyn Fong and other staff for Media Matters December 15, 2010.

SEE ALSO:

"Fox News Boss Ordered Staffers To Cast Doubt On Climate Change Science" (Huffington Post)

"Fox News boss: It's Not Warmer Until We Say It's Warmer" (Los Angeles Times)

"Fox News Editor Reportedly Directed Staff To Cast Doubt on Climate Science" (E2Wire/TheHill)

"Fox Rejects "Notions" Like Recorded Temperature Data" (Mother Jones)

"Memo: Fox News Reporters Ordered To Promote Climategate Conspiracy Theory" (Grist)

"Liberal Media Watchdog: Fox News E-Mail Shows Network's Slant on Climate Change" (Washington Post)

"Fox News on Climate: Ignorant, Manipulative -- or Both?" (Post Partisan)

"Fox News Slants Climate Change -- What Won't They Say Next?" (ComPost)

"Memo Leak: Fox News Put Slant on Climate Change" (SeattlePI)

"Gore Slams Fox Over Climate Coverage" (Politico)

"Fox Editor Urged Climate Skepticism" (Politico)

"Fox News Bureau Chief Told Staff To Cast Doubt On Climate Change" (TPMMuckraker)

"Fox News Chief Enforced Climate Change Scepticism – Leaked Email" (Guardian)

Thursday, December 16, 2010